af Lone Boisen

Jeg er født i august 1951 i Sydhavnen i København. Da jeg var 1 måned gammel købte min far et byggeforeninghus ved Carlsberg. Her boede jeg til jeg var 17 år.
Men da jeg var fire år husker jeg, at jeg var med min mor til lægen, som mente jeg var for tynd, og ville have godt af, at blive sendt et sted hen, hvor jeg kunne blive fedet op. Denne læge hed Dr. Weeke husker jeg.
Jeg kan også huske, at min mor fulgte mig til Københavns Hovedbanegård, hvor der stod nogle damer og ventede på os. Jeg ville ikke ind i togvognen. Jeg skreg som en vanvittig på min mor, men damerne holdt fast i mig.
Jeg husker svagt, at da jeg kom op til sanatoriet, fik jeg noget andet tøj på. Og mit eget blev gemt væk i et lille skab. Mener at huske at vi allesammen havde et lille skab med lås på, men personalet havde nøglen.
Vi sov på en sovesal, hvor jeg tissede i sengen, men jeg kan ikke huske jeg blev skældt ud for det. Jeg kan kun huske, at jeg fik en endefuld, fordi jeg sad og tykkede på noget papir og ikke ville spytte det ud.
Jeg husker, at min far besøgte mig én gang, og at han havde en lille bil med til mig. Det var den eneste gang han besøgte mig. Jeg var der i 3 måneder og jeg husker især, at jeg savnede min mor så frygtelig meget.
Det er alt hvad jeg husker, men jeg var jo også kun fire år gammel.
Rev. 17.02.2021